Gașca lui Coubertin caută voluntari pentru Campionatele Europene de Gimnastică Artistică!

Cu mult entuziasm anunțăm că anul acesta avem ocazia și bucuria de a participa activ la organizarea Campionatelor Europene de Gimnastică Artistică, ce vor avea loc la Cluj în perioada 19-23 aprilie 2017.

Campionatele Europene de Gimnastica Voluntari

Încă de anul trecut, înainte de aventura noastră la Rio, știam că România va găzdui următoarea ediție a Campionatelor Europene de Gimnastică Artistică. Și undeva în mintea și în sufletul nostru răsărise o idee: cum ar fi să putem participa și noi la organizarea acestui eveniment sportiv important ce va avea loc în România? Iată că lucrurile s-au aliniat atât de cursiv încât Gașca lui Coubertin se va ocupa de designul experienței voluntarilor de la Campionatele Europene de Gimnastică Artistică.

Ne-am propus să creăm o experință valoroasă pentru toți voluntarii astfel încât să învățăm, să ne distrăm, să contribuim la un eveniment reușit, să cunoaștem oameni noi și faini. Suntem nerăbdători să punem în mișcare comunitatea Together for Gymnastics!

Fiind un mare eveniment sportiv internațional, cu prezența a peste 300 de sportivi din 37 de țări, vom forma comunitatea Together for Gymnastics cu peste 150 de voluntari pregătiți să contribuie la crearea unei experiențe memorabile pentru sportivi, delegații, oficiali și, nu în ultimul rând, spectatori.

 Câteva detalii despre programul de voluntariat

 Programul de voluntariat al Campionatelor Europene de Gimnastică Artistică este deschis tuturor celor care:

  • au vârsta minimă de 16 ani ;
  • au disponibilitate pentru minim 5 zile în perioada 14 – 24 aprilie 2017;
  • au cunoștințe satisfăcătoare de limba engleză (sau o altă limbă străină)

Cei peste 150 de voluntari vor contribui la buna desfășurare a evenimentului ca parte din echipa de organizare, în următoarele departamente: media, suport spectatori, protocol, zona de competiție, birou de informații, ceremonii, transport, IT, ș.a. – mai jos câteva informații despre fiecare departament.

Transport: Echipa de transport este responsabilă de deplasarea atleților, arbitrilor și VIP-urilor pe perioada evenimentului, oferind informații pentru a ajunge în autocarul potrivit, în stația potrivită.

Suport spectatori: Entuziasmul spectatorilor este datorat și interacțiunii cu cei care reprezintă comitetul de organizare în momentul evenimentului. Așa că această echipă este cea care are grijă să îndrume spectatorii spre locurile lor, oferă informații spectatorilor și le este alături pe tot parcursul evenimentului.

Protocol: Ca la orice eveniment sportiv, printre spectatori vom avea și VIP, persoane care fac parte din federațiile naționale sau internaționale și care participă la eveniment. Echipa de protocol va fi cea care va oferi informațiile necesare celor considerați VIP.

Zona de competiție: Vedetele Campionatului European de Gimnastică sunt cele care își vor desfășura activitatea în zona de competiție. Însă pentru ca ei să-și desfășoare activitatea în cele mai bune condiții, echipa FoP este atentă la orice aspect ce ține de zona de competiție sau de antrenament.

Media: Evenimentul va fi promovat în toată Europa, iar presa din țările participante va fi prezentă la Cluj. Astfel că echipa media va fi acolo pentru a le oferi suportul necesar.

Biroul de informații: Sportivii și oficialii au nevoie de acces facil și rapid la informații. Așa că pentru ei vom organiza echipe de informații atât la fiecare hotel în care vor fi cazați, dar și în cadrul arenei.

Ceremonii: Orice medalie trebuie sărbătorită cu o ceremonie. Iar echipa de ceremonie este cea care pregătește în detaliu premierea sportivilor. Ei sunt cei care nu au trac în fața camerelor și a multimii și sunt pregătiți oricând să se expună luminii reflectoarelor.

IT: Alături de echipa care se va ocupa de suportul tehnic pe tot parcursul evenimentului este nevoie și de câțiva voluntari care să-i ajute. Ei sunt cei care de cele mai multe ori stau în fața calculatorului și fac magie ca noi să putem vedea rezultatele sportivilor.

Dacă îți surâde ideea de a face parte din comunitatea Together for Gymnastics, poți aplica prin completarea formularului de înscriere până la data de 1 martie 2017.

Întrebări frecvente despre programul de voluntariat la Campionatele Europene de Gimnastică Artistică:
  1. Am nevoie de experiență de voluntariat?

Vom lua în considerare experiențele anterioare de voluntariat, dar nu este un criteriu eliminatoriu.

  1. Sunt o persoană cu dizabilități, pot să particip ca voluntar alături de personalul însoțitor?

Ne bucurăm de fiecare aplicație în programul nostru de voluntariat! Personalul însoțitor poate fi alături de tine, dacă ești selectat. Doar informează-ne prin intermediul formularului de înscriere de nevoile tale specifice.

  1. Care sunt etapele programului de voluntariat?

Începând cu 6 februarie 2017, poți aplica prin intermediul formularului online.
Între 13 februarie și 10 martie vei fi invitat să participi la un interviu online. Vei avea posibilitatea să alegi intervalul de timp potrivit pentru tine atunci când vei fi contactat pentru interviu.
De pe 10 până pe 15 martie, vom trimite scrisorile de invitație.
Între 15 martie și 5 aprilie, vei putea parcurge trainingul online.
Între 5 și 14 aprilie, vei putea să-ți întâlnești coordonatorul și să participi la trainingul specific departamentului tău la o dată stabilită și anunțată în prealabil.
Între 14 și 24 aprilie, vom crea împreună un eveniment minunat!

  1. Unde pot găsi informații despre pașii următori?

Din momentul în care ești acceptat, vei face parte din comunitatea online Together for Gymnastics. Acolo vei avea acces la toate informațiile necesare. De asemenea, cele mai importante informații vor fi trimise și pe e-mail.

  1. Când voi primi scrisoarea de invitație?

Vei primi scrisoarea de invitație între 10 și 15 martie.

  1. Super! Am fost selectat/ă! Am vreo responsabilitate înainte de eveniment?

Vor fi anumite informații de care vom avea nevoie din partea ta pentru a-ți putea oferi cele mai bune condiții pentru a-ți desfășura activitatea de voluntar. Așadar va fi necesar să ne oferi câteva informații personale.
O altă responsabilitate importantă a ta înainte de eveniment va fi să parcurgi trainingul online și să participi la trainingul specific departamentului tău.
Ia în considerare că deși Campionatul începe pe 19 aprilie, în funcție de rolul pe care îl vei avea, va fi nevoie să fii prezent încă din perioada de pregătire a evenimentului (începând cu 14 aprilie).

  1. Când va avea loc evenimentul și cât de mult timp trebuie să fiu disponibil?

Evenimentul va avea loc între 19 și 23 aprilie. Perioada de pregătire va începe de pe 14 aprilie, dar în funcție de rolul pe care îl vei primi, vei lucra o perioada mai lungă sau mai scurtă de timp. Cea mai lungă perioadă de timp va fi de 10 zile (între 14 și 24 aprilie), iar cea mai scurtă de 5 zile.
Te rugăm să ții cont de faptul că perioada de pregătire se va desfășura în preajma Paștelui (16-17 aprilie), iar rolul în cadrul evenimentului ar putea să te solicite și în zilele respective.

  1. Câte ore pe zi va lucra un voluntar pe parcursul evenimentului?

O tură de lucru va avea în mod normal 8 ore, dar în funcție de rolul pe care îl vei avea, este posibil să ai și ture mai scurte.

  1. Ce trebuie să port pe parcursul evenimentului?

În primul rând, ține cont de faptul că vei primi din partea comitetului de organizare un echipament.
În al doilea rând, îți recomandăm ca pe parcursul evenimentului să ai o ținută sport, însă în timpul turelor de lucru este necesar să ai măcar un obiect vestimentar cu însemnele de voluntar.
În arenă va fi cald, așa că un tricou și poate un hanorac vor fi de ajuns. Dar în alte zone ale arenei este posibil să ai nevoie și de o geacă (de ex. la intrarea spectatorilor).

  1. Avem vreo masă asigurată?

Pe parcursul turelor de lucru vei avea apă și o masă asigurată.

  1. Avem cazare asigurată sau decontată pe durata Campionatului European de Gimnastică Artistică?

Din păcate nu putem acoperi sau deconta cazarea pentru voluntari. Dar sperăm ca prin intermediul comunității online Together for Gymnastics, voluntarii locali să îi poată găzdui pe cei veniți din afara Clujului.

  1. Veți oferi suport voluntarilor pentru transportul la Cluj?

Comitetul de Organizare nu poate oferi sau deconta transportul voluntarilor la/ de la Cluj. Aceste costuri sunt responsabilitatea voluntarului.
Pe parcursul evenimentului, în schimb, voluntarii vor avea acces la rețeaua de transport pregătită special pentru eveniment.

  1. Voluntarii vor putea urmări competițiile de gimnastică?

În funcție de fiecare rol, voluntarii vor putea să observe competițiile în timp ce își desfășoară activitatea de voluntar.

  1. Ce consecințe voi întâmpina dacă nu voi avea posibilitatea de a-mi îndeplini responsabilitățile din cauza unor evenimente neașteptate (ex. îmbolnăvire)?

Înțelegem că pot apărea situații neprevăzute și nu îți poți îndeplini responsabilitățile. Dar, din moment ce suntem ”Împreună pentru Gimnastică/ Together for Gymnastics” avem încredere că ne vei informa în cel mai scurt timp posibil dacă intervine ceva.

  1. Dacă sunt acceptat și apoi aflu că nu mai sunt disponibil pentru eveniment, mă pot retrage din program?

Te poți retrage din program oricând, însă te rugăm să ne anunți cât mai curând posibil pentru a găsi soluții alternative.

Dacă ai întrebări la care nu găsești răspuns, sau pur și simplu vrei să ne cunoști, ne poți scrie pe pagina de facebook sau la adresa de email voluntari@clujeurogym2017.ro, ne străduim să răspundem repede. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *